Положення про ліцейській клас інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ)
(на базі кабінету математики)
Положення визначає:
1) призначення та основні напрями роботи кабінету ;
2) матеріально-технічне оснащення кабінету;
3) навчально-методичне забезпечення кабінету;
1. Призначення та основні напрями роботи кабінету.
Ліцейський клас інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) призначений
для формування навчального середовища, яке створюється для розробки та практичного використання навчально-методичного забезпечення, а також ефективного застосування програмних засобів та систем комп'ютерного навчання та контролю знань з предметів фізико-математичного никлу.
Основною метою створення класу ІКТ є забезпечення належних умов для проведення нетрадиційних навчальних занять з предметів фізико-математичного циклу, що дає можливість творчого розпитку ліцеїстів та вчителів.
Основне завдання діяльності кабінету ІКТ:
опанувати цілий комплекс інноваційних педагогічних технологій навчання: особистісно-орієнтоване навчання,комплексний (творчий,диференційований, індивідуальний, модульний) підхід до організації навчання, конструктивізм, проектний метод, проблемне навчання, групове і парне навчання.
Заняття в класі ІКТ повинні забезпечити:
- формування у ліцеїстів системи знань і навичок з навчального предмету;
- розвиток теоретичного, логічного мислення, нам'яті та уяви;
- формування навичок аналізувати проблемні ситуації та знаходити раціональні способи орієнтації в них:
- формування творчої особистості;
- формування інформаційної культури ліцеїстів;
- виховання у ліцеїстів здатності орієнтуватися в сучасності та адекватно діяти у навколишньому середовищі.
У класі ІКТ передбачається проведення експериментальних уроків, практичних занять та заходів спрямованих на вивчення навчальних предметів фізико-математичного циклу, а також створення:
- науково-проектної лабораторії для розробки нових ідей, вирішення цікавіших та складніших проблем;
- віртуальної лабораторії для організації практичної діяльності учнів, яка полягає в розв'язуванні прикладних математичних або фізичних завдань;
- учнівської лабораторії для розвитку творчої активності учнів та впровадження проектної діяльності;
- ресурсного центру для систематизації мультимедійного супроводу уроків і виховних заходів та методичні нариси по впровадженню в практику роботи вчителів передового педагогічного досвіду щодокомплексного використання засобів навчання, впровадження інформаційних технологій у навчально-виховний процес.
2. Матеріально-технічне оснащення кабінету
1. Комп'ютер з потужними комплектуючими та розвинутою периферією;
2. Акустична система;
3. Сплітер (розгалужувач);
4. Три монітори (один з яких використовується вчителем, а інші розташовані по периметру класу).
5. Дві настінні підставки під монітори.
3. Навчально-методичне забезпечення кабінету
У кабінеті для забезпечення навчально-виховпого процесу, зберігаються і використовуються:
- паспорт кабінету, оформлений згідно нормативних документів і затверджений директором ліцею;
- навчальні програми з фізико-математичного циклу та інших навчальних дисциплін галузі «інформаційних технології», заняття з яких проводяться у кабінеті, відповідні підручники (навчальні посібники), предметні науково-методичні і науково-популярні журнали;
- педагогічні програмні засоби (ІІПЗ) або програмні засоби навчально-виховного призначення (ПЗНП) зматематики;
- матеріали педагогічного досвіду, розробки уроків та позаурочних заходів;
- інструкції до лабораторних І практичних робіт, інструкції до програмних засобів та систем програмування тощо;
- інструкції з безпеки життєдіяльності (відповідно до правил безпеки під час навчання в кабінетах інформатики,математики та фізики).