Про себе


Усова Алла Анатоліївна

Освіта - вища, в  1996 році закінчила КДПУ ім. Драгоманова,  за фахом - вчитель математики і фізики

Місце роботи - Комунальний заклад  Київської обласної ради «Київський обласний ліцей-інтернат фізичної культури та спорту», м.Біла Церква, вул. Леваневського 52/4, тел. 0456373940

Педагогічний стаж роботи – 20 років

Кваліфікаційна категорія  - вища

Педагогічне звання -  старший вчитель  

Вчитель математики, з 2008 року очолюю МК природничо-математичних дисциплін

Державні нагороди - Подяка від Міністерства освіти та науки 2015 рік,  Почесна грамота від департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, 2014 рік, Грамота від Головного управління освіти і науки Київської облдержадміністрації, 2009р. 
Класи, в яких викладаю  - 8, 9, 10, 11.

Педагогічні технології та методи роботи, які використовую.
 Суспільство зазнає швидких та фундаментальних змін у структурі й галузях діяльності. Нові інформаційні технології є цілком очевидними проявами сучасності.
Комп’ютер відкриває нові можливості для творчого розвитку дітей і вчителів, дозволяє звільнитися від нудного традиційного навчання і розробити нові ідеї, дає можливість вирішувати цікавіші і складніші проблеми.
Крокувати в ногу з учнями. Не відставати від епохи, в якій ми живемо. Ось підстави, які спонукають мене, як вчителя, застосовувати технологію особистісно зорієнтованого навчання. Кожен свій урок я супроводжую мультимедійними презентаціями. Це дає підстави до  формування освіченої особистості учня, шляхом використання інтерактивних методів та мультимедійних засобів навчання.
Виховати людину математично освіченою, причому гуманними методами, в гуманних формах – той ідеал, до якого я прагну. Дуже важливо з самого початку не тільки надати дітям міцні знання з математики, але і не відлякати дітей холодною суворістю цариці наук, привабити їх цим предметом – ось моє завдання.
Для досягнення успіху (технологія «створення ситуації успіху»)  і формування пізнавального інтересу я турбуюся, щоб на уроці кожен учень працював активно і захоплено, використовую це як відправну точку для виникнення і розвитку допитливості. Стимулюють високу активність учнів  такі уроки: наприклад, у 8 класі, урок - КВК на тему «Паралелограм. Види паралелограмів», урок-дослід на тему «Теорема Фалеса. Середня лінія трикутника», Інтернет-урок «Запис чисел в стандартному вигляді», уроки-оригамі «Квадрат та його властивості», урок-подорож «Симетрія навколо нас».
Для урізноманітнення видів діяльності на уроках використовую такі форми роботи: індивідуальну (самостійні роботи, виконання творчих завдань, завдання пошукового характеру), парну (спільне виконання вправ та взаємоперевірка завдань), групову.
Як відомо, „Хто навчає інших, той навчається сам”, тому я залучаю до співпраці учнів-консультантів для перевірки домашніх завдань, для допомоги учням при вивченні нового матеріалу та на уроках корекції знань і умінь.
Навчально-пізнавальну діяльність учнів спрямовую на засвоєння ними нових знань, умінь і навичок творчої діяльності. Я пропоную учням різноманітні творчі завдання: складання задач на основі реальних даних, загадок, кросвордів, ребусів, виконання малюнків, виготовлення моделей, створення мультимедійних презентацій,  учнівських проектів.
Для стимулювання пізнавального інтересу учнів  практикую проведення ділових та рольових ігор, створення проблемних ситуацій, пропоную розв’язувати логічні вправи, розгадувати софізми, математичні загадки, ребуси, складати та розгадувати  тематичні кросворди, зашифровані означення термінів.
У старших класах, коли це доцільно, використовую лекційно-практичні методи навчання.
З метою формування в учнів стійкого інтересу до математики використовую:
- історичні факти з Інтернету та довідкової літератури;
- біографічні довідки про вчених;
- історія відкриттів (алгебра, 10 кл., “Логарифми”);
- історичні задачі (алгебра, 9 кл., “Геометрична прогресія”);
- цікаві повідомлення з теми (геометрія, 11 кл., “Особливості будови єгипетських пірамід”);
- складання задач на основі реальних даних (алгебра, 8 кл., “Стандартний вигляд числа”, алгебра 8, “Округлення десяткових дробів”);
- комп’ютерні технології:
-дослідницька робота учнів та представлення результатів досліджень у вигляді мультимедійних презентацій в рамках методу проектів;
уроки з комп’ютерною підтримкою.
Для розвитку емоційної сфери учнів застосовую звукозаписи:
-         музичний супровід фізкультхвилинок;
-         виконання самостійних робіт під класичну музику.
Організовуючи навчально-пізнавальну діяльність, я враховую її структуру, взаємозв’язок з такими компонентами, як репродуктивна, творча, художня, практична, оцінююча, комунікативна, розумова діяльність. На початку уроку обов’язковим є етап мотивації навчальної діяльності учнів (з близькою та віддаленою перспективою – технологія проблемного навчання). Внутрішня мотивація є найкращою у процесі навчання. Вона стимулюється через емоції, почуття, можливість реалізувати потребу: в пізнанні, любові, визнанні, сприйнятті.
Сучасне викладання математики неможливе без використання інтерактивних форм та методів роботи, тому я використовую «Ажурну пилку», метод  «Прес», «Мікрофон», метод проектів, пошукові та творчі завдання з електронною презентацією.
Здійснюю диференційований підхід до навчання: виконання різнорівневих самостійних та контрольних робіт, варіативність домашнього завдання, пропоную індивідуальні завдання на картках.
Приділяю увагу  не лише дидактичним, а й виховним цілям уроку. Забезпеченню виховної ефективності уроку сприяє організація самостійної роботи учнів. Ще К.Д. Ушинський говорив, що «самостійність мислення учня становить єдино міцну основу будь-якого плідного учення».
Використання мультимедійних засобів та інтерактивних форм,  методів проектів сприяє заохоченню учнів до навчання, а такі проблеми сучасної школи, як небажання учнів вчитись та втрата інтересу, вдається подолати за допомогою особистісно зорієнтованого навчання. Зараз працюю над такою методичною темою: «Розвиток творчої активності учнів на уроках математики шляхом використання ІКТ».
Ваше педагогічне кредо. «Навчаючи, вчитися протягом усього свого життя»
Власний особистісний і педагогічний портрет
Вчитель – це не професія, це стан душі, який надихає, дає сили та ідеї. Це особливе відчуття значимості, яке присутнє у кожного, хто пов'язаний із дітьми. Кожен прожитий день в ліцеї не схожий на попередній. Колесо навчальних років обертається настільки швидко, що хочеться вигукнути: «Мить, зупинись!».  Відповісти: що я люблю дітей – це банально, сказати, що мріяла про це з дитинства – це просто. Напевне, є в цій професії щось, що манить, заворожує та затягує так, що не помічаєш як біжить час, виростають діти, ти мудрішаєш та не уявляєш свого життя без них: білявих, чорнявих, веселих та задумливих дітлахів, які щоранку дивують і засмучують, завдяки їм, непосидючим, хочеться працювати, жити і творити. 

 І  так, уже два десятиліття  промайнули як один урок. Змінюються учні, навчальні технології,  але бажання вчити та насолоджуватися від своєї праці не вгасає. Я не знаю,  який я вчитель - з маленької літери чи з великої, я не знаю, чи навчила я всіх своїх учнів математиці, але я знаю, що не помилилась.     Я переконана, що в нашій роботі допомогає вислів І. Хіксона:  „Якщо відразу не має успіху, то спробуйте ще і ще". Це застерігає нас від можливого розчарування та невдач. І тому, створюйте, експериментуйте, обчислюйте, міркуйте, міркуйте, при чому, раціонально, пам'ятаючи, що „швидкість потрібна, а поквапливість - шкідлива",- як говорив Суворов.