1 Під час
підготовки до ДПА, коли ви починаєте відчувати емоційну напругу або втому,
можна використати такий спосіб:
- зробити паузу в роботі, вийти з кімнати, в якій ви готуєтеся до ДПА, або
працювати в її іншій частині;
- підійти до вікна й подивитися на небо, на дерева, на
людей, які йдуть по вулиці, спробувати уявити, про що вони думають;
- підставити долоні рук під холодну воду на 2 – 3
хвилини;
- готуючись до ДПА постаратися щодня виділити трохи часу
на заняття, які приносять вам задоволення й радість.
2. Які умови важливі для успішного запам’ятовування та
згадування вивченого матеріалу до ДПА?
Насамперед, ваше бажання. Бажання це один з найважливіших проявів волі людини. Воно мобілізує увагу, підвищує інтерес, забезпечує готовність до запам’ятовування. Слід врахувати також те, що матеріал більш успішно запам’ятовується тоді, коли він цікавий для людини, яка його запам’ятовує. Якщо людина вже щось знає в цій сфері, то нове вона запам’ятовує швидше й краще.
Насамперед, ваше бажання. Бажання це один з найважливіших проявів волі людини. Воно мобілізує увагу, підвищує інтерес, забезпечує готовність до запам’ятовування. Слід врахувати також те, що матеріал більш успішно запам’ятовується тоді, коли він цікавий для людини, яка його запам’ятовує. Якщо людина вже щось знає в цій сфері, то нове вона запам’ятовує швидше й краще.
3. Існують правила, які сприяють тому, аби процес запам’ятовування протікав якнайпродуктивніше:
- намагайтеся ставитися до матеріалу, який ви
запам’ятовуєте, не байдуже, а з великим емоційним інтересом;
- навчіться зосереджувати свою увагу на досліджуваному предметі;
- намагайтеся зрозуміти матеріал, формуйте в себе свідомий вольовий намір запам’ятати його;
- осмислено повторюйте матеріал, користуйтеся смисловими опорами, смисловим співвіднесенням та смисловим групуванням;
- у ході запам’ятовування записуйте ключові слова, малюйте схеми, підписуйте малюнки, будуйте логічні рядки, приходьте до висновку.
- навчіться зосереджувати свою увагу на досліджуваному предметі;
- намагайтеся зрозуміти матеріал, формуйте в себе свідомий вольовий намір запам’ятати його;
- осмислено повторюйте матеріал, користуйтеся смисловими опорами, смисловим співвіднесенням та смисловим групуванням;
- у ході запам’ятовування записуйте ключові слова, малюйте схеми, підписуйте малюнки, будуйте логічні рядки, приходьте до висновку.
Пам’ятки-поради учням щодо складання державної підсумкової атестації (ДПА)
Підготуйте
своє робоче місце вдома: приберіть з робочого столу все зайве, зручно
розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці
тощо.
·
Складіть
план підготовки до державної підсумкової атестації на кожний день, чітко
визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо).
·
Під час
підготовки до ДПА з будь-якого предмета структуруйте матеріал за допомогою
планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. Адже досить часто буває так: вам
здається, що ви все знаєте, пам’ятаєте, а коли починаєте відповідати – ваша
відповідь виходить уривчастою, фрагментарною.
· Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його
вивчення: наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за чотири дні, то у перші
два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня – решту питань, четвертого –
повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими.
·
Розпочніть
заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось
згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час
консультації.
Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не
механічно його запам’ятовувати.
· Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед ДПА, робіть це
заздалегідь.
·
Пам’ятайте,
що інформація, одержана на консультації перед ДПА, буде корисною для вас.
·
Не забудьте
під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше
хвилюють.
·
Робіть
шпаргалки за бажанням, це сприяє закріпленню знань, однак пам’ятайте, що
користуватися ними під час ДПА не можна.
·
Проговоріть
з батьками плани своїх відповідей на запитання. Повторіть плани відповідей
на запитання напередодні ДПА, акцентуйте увагу на найважчих.
·
Не забудьте
прийти на консультацію. Відпочиньте за два-три дні до ДПА.
·
Ляжте
раніше спати напередодні ДПА, а ранок у жодному разі не починайте «зубрінням».
·
Чергуйте
заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до ДПА.
·
Не думайте
про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину
успіху.
· Прийдіть на ДПА завчасно.
· Не сподівайтесь на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумілий
текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання
погано надрукований;
·
Почніть
розв’язувати найлегше, на вашу думку, завдання. Заплутана умова ще говорить про
складність завдання. Зберіться з думками та починайте працювати. У вас все
вийде!;
·
Не
зациклюйтесь на тому завданні, яке не можете розв’язати, спробуйте розв’язати
інше. Можливо, успіх розв’язання легшого завдання додасть вам упевненості, і ви
зможете впоратись зі складнішим.
·
Будьте
уважними, запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення
певних бланків (якщо це необхідно) та виконання завдань.
·
Сконцентруйтеся
після організаційних моментів – для вас тепер є лише текст завдань і час для їх
виконання.
·
Прочитайте
завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається.
·
Не
поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань.
· Думайте лише про виконання того завдання, яке виконуєте, а не всіх
відразу.
·
Перевірте
виконане завдання.
·
Прислухайтеся
до своєї інтуїції.
Після складання ДПА
·
Зателефонуйте
батькам. Пам’ятайте, що вони хвилюються за вас.
·
Проаналізуйте
ваші помилки, щоб не припуститися їх у майбутньому.
·
Відпочиньте
у цей день, а вже з наступного починайте готуватися до ДПА з іншого навчального
предмета.
·
Під час
підготовки до ДПА з іншого навчального предмета врахуйте вже набутий вами
досвід.
Немає коментарів:
Дописати коментар