середа, 29 квітня 2015 р.

ГОТУЄМОСЯ до ДПА. Структура, зміст та оцінювання завдань атестаційної роботи



У першій частині кожної атестаційної роботи пропонується 12 завдань з вибором однієї правильної відповіді. До кожного завдання наведено чотири можливі варіанти відповіді, з яких тільки одна є правильною. Завдання з вибором однієї відповіді вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей1 указано тільки одну літеру, якою позначена правильна відпо­відь. При цьому учень не повинен наводити будь-яких мірку­вань, що пояснюють його вибір.
Розподіл завдань першої частини за класами, предметами та рівнями складності наведено в таблиці 1.
Правильне розв'язання кожного завдання першої частини 1.1-1.12 оцінюється одним балом. Якщо у бланку відповідей указана правильна відповідь, то за це завдання нараховується 1 бал, якщо ж указана учнем відповідь є неправильною, то ви­конання завдання оцінюється у 0 балів.


Друга частина атестаційної роботи складається із 4 завдань відкритої форми з короткою відповіддю. Завдання цієї частини вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана тільки правильна відповідь (наприклад, число, ви­раз, корені рівняння тощо). Усі необхідні обчислення, пере­творення тощо учні виконують на чернетках.
Правильне розв'язання кожного із завдань 2.1-2.4 оціню­ється двома балами: якщо у бланку відповідей указана правильна відповідь до завдання, то за це нараховується 2 бали, якщо ж вказана учнем відповідь є неправильною, то бали за таке завдання не нараховуються. Часткове виконання завдан­ня другої частини (наприклад, якщо учень правильно знайшов один з двох коренів рівняння або розв'язків системи рівнянь) оцінюється 1 балом.

Якщо учень вважає за потрібне внести зміни у відповідь до якогось із завдань першої чи другої частини, то він має це зробити у спеціально відведеній для цього частині блан­ка. Таке виправлення не веде до втрати балів. Якщо ж ви­правлення зроблено в основній частині бланка відповідей, то бали за таке завдання не нараховуються.
Третя  частина атестаційної роботи складаєть­ся із завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Такі завдання вважаються виконаними правильно, якщо учень на­вів розгорнутий запис розв'язування з обґрунтуванням кожно­го його етапу та дав правильну відповідь. Завдання третьої  частини атестаційної роботи учень виконує на арку­шах зі штампом відповідного загальноосвітнього навчально­го закладу. Формулювання завдань третьої  частини учень не переписує, а вказує тільки номер завдання.

Третя частина атестаційної роботи містить три завдання.

Переведення оцінки у балах в оцінку за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів
Сума балів, нарахованих за виконані учнем завдання, пе­реводиться в оцінку за 12 бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів за спеціальною шкалою.
Для учнів загальноосвітніх класів максимально можли­ва сума балів за атестаційну роботу становить 36 (див. табли­цю 6). Відповідність кількості набраних учнем балів оцінці за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів наведено в таблиці 7.
Таблиця 6                                                          Таблиця 7



Номери
завдань
Кількість
балів
Усього
Кількість набраних балів
Оцінка за 12-бальною системою оцінювання на­вчальних досягнень учнів
1.1-1.12
по 1 балу
12 балів
2.1-2.4
по 2 бали
8 балів
0-2
1
3.1
4 бали
4 бали
3-4
2
3.2,3.3
по 6 балів
12 балів
5-6
3
Сума балів
36 балів
7-8
4

9-10
5
11-12
6
13-16
7
17-20
8
21-24
9
25-28
10
29-32
11
33-36
12