Рекомендації,
що допомагають учням запам’ятати формули або групи формул:
1.
Формули краще запам’ятовувати
не по одній, а групами, відмічаючи
подібність і різницю між ними.
2.Бажано запам’ятовувати виведення
формули і ті перетворення, які допомагають встановити її зв’язок з іншими
формулами.
3. Треба задати собі вказівку:
„Твердо пам’ятати формули”. Це допомагає
міцно запам’ятати формули.
4.
В процесі розв’язування задач
корисно відтворити формули у словесній
формі.
5. Якщо формула забута, не слід
обмежуватися лише поглядом на неї. Згадуючи забуту формулу за допомогою
довідника, корисно особливу увагу звернути на ті її елементи, що були забуті, а
також на виведення формули, на її зв’язок з іншими формулами та підкреслити їх
схожість та різницю.
Схема пошуку ідей доведення:
1.
Вивчити умову і висновок
теореми.
2.
До кожного поняття та їх
зв’язкам поставити питання: „Що це
означає?”.
3.
Замінити поняття у висновку
означеннями.
4.
Підібрати достатні ознаки
існування властивості, що доводиться, і вони можуть стати ідеями доведення.
5.
Якщо це не приводить до мети,
віднести теорему до певної області знань і подумати, які ідеї в ній частіше
застосовуються.
При
доведенні теорем поняття необхідно замінювати їх означеннями, бо це дає
додаткову інформацію о суттєвих зв’язках важливих для подальших міркувань.
Схема діяльності учнів при
складанні алгоритмів на задачах:
1.
Вивчити умову задачі.
2.
Розкрити суть початкових
абстракцій – понять, які використовуються в умові.
3.
Виділити суттєві зв’язки та
узагальнити їх.
4.
Скласти алгоритм (синтез).
5.
Відокремити несуттєві зв’язки
та узагальнити їх.
6.
Визначити межі застосування
алгоритму.
Правило
– орієнтир для складання конспекту:
1.
Уяснити мету роботи.
2.
Прочитати весь матеріал
параграфу чи пункту.
3.
Провести його смислове
групування.
4.
Виділити у матеріалі смислові
опорні пункти, скласти план.
5.
Записати в конспект тему,
перший пункт плану.
6.
Подумати, як краще скласти
відповідь на питання, використовуючи символіку, умовні позначення, схеми,
графіки, рисунки.
7.
Лаконічно відповісти на перший
пункт плану і перейти до другого пункту плану тощо.
8.
Підкреслити головне, показати
зв’язки в матеріалі, зробити висновки.