понеділок, 4 листопада 2013 р.

Методичні рекомендації учням для поліпшення навчання



Рекомендації, що допомагають учням запам’ятати формули або групи формул:
      1.  Формули краще запам’ятовувати не по одній, а групами, відмічаючи  подібність і різницю між ними.
  2.Бажано запам’ятовувати виведення формули і ті перетворення, які допомагають встановити її зв’язок з іншими формулами.
    3. Треба задати собі вказівку: „Твердо пам’ятати формули”. Це  допомагає міцно запам’ятати формули.
4. В процесі розв’язування задач корисно відтворити  формули у словесній формі.
5. Якщо формула забута, не слід обмежуватися лише поглядом на неї. Згадуючи забуту формулу за допомогою довідника, корисно особливу увагу звернути на ті її елементи, що були забуті, а також на виведення формули, на її зв’язок з іншими формулами та підкреслити їх схожість та різницю. 
Схема пошуку ідей доведення:
1.     Вивчити умову і висновок теореми.
2.     До кожного поняття та їх зв’язкам  поставити питання: „Що це означає?”.
3.     Замінити поняття у висновку означеннями.
4.     Підібрати достатні ознаки існування властивості, що доводиться, і вони можуть стати ідеями доведення.
5.     Якщо це не приводить до мети, віднести теорему до певної області знань і подумати, які ідеї в ній частіше застосовуються.
При доведенні теорем поняття необхідно замінювати їх означеннями, бо це дає додаткову інформацію о суттєвих зв’язках важливих для подальших міркувань.

Схема діяльності учнів при складанні алгоритмів на задачах:
1.     Вивчити умову задачі.
2.     Розкрити суть початкових абстракцій – понять, які використовуються в умові.
3.     Виділити суттєві зв’язки та узагальнити їх.
4.     Скласти  алгоритм (синтез).
5.     Відокремити несуттєві зв’язки та узагальнити їх.
6.     Визначити межі застосування алгоритму.
 
        Правило – орієнтир для складання конспекту:
1.     Уяснити мету роботи.
2.     Прочитати весь матеріал параграфу чи пункту.
3.     Провести його смислове групування.
4.     Виділити у матеріалі смислові опорні пункти, скласти план.
5.     Записати в конспект тему, перший пункт плану.
6.     Подумати, як краще скласти відповідь на питання, використовуючи символіку, умовні позначення, схеми, графіки, рисунки.
7.     Лаконічно відповісти на перший пункт плану і перейти до другого пункту плану тощо.
8.     Підкреслити головне, показати зв’язки в матеріалі, зробити висновки.